Mail Grubuna üye olmak için aşağıdaki kutuya mail adresinizi girin

Google Grupları
Testis Kanseri grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

26 Temmuz 2013 Cuma

"Aslında mutlu olmak için ne çok şey olduğunu öğrendim"

Grubumuza yeni üye olan bir arkadaşımız bize hikayesini anlattı. Burada hastalığa yeni yakalanan arkadaşlar için yayınlamamıza izin verdi. Yaşadığı zor günlerin geride kalmasını, bundan sonra mutlu ve sağlıklı olmasını diliyorum.

"Aslında 2013 bana şans getirmişti. Şubat ayında yıllardır sevdiğim insanla evlilik yolunda ilk adımı atıp nişanlanmıştım. Ardından Ağrı'da sürdürdüğüm öğretmenlik görevimden sonra İstanbul'a tayinim çıkmıştı. Her şey yolunda gibi görünüyordu. Bir yandan yeni okuluma alışmaya çalışıyor, bir yandan da düğün hazırlıklarına devam ediyorduk. Mart ayının ortalarında okuldayken sol testisimde nohut büyüklüğünde ağrılı bir kitle fark ettim. İlk başta önemsemedim. Akşam eve gelip google'da bir arama yapınca karşıma o korkunç isim çıktı. "Testis Kanseri". Genelde ağrısız kitleyle kendini belli eder diyordu. Bu beni biraz rahatlatsa da yine de içimde bir korku ve endişe vardı. Hemen nişanlımla durumu paylaştım. Ardından 1 hafta gecikmeyle doktorun yolunu tuttuk. Nitekim yapılan tetkik ve tahlillerde testis kanseri olduğumu öğrendim. Dünyam adeta başıma yıkılmıştı. Haziran'da düğün planları yaparken şimdi acaba ölecek miydim diye sorular kafamda belirmeye başlanmıştı. Nitekim bu hastalığın diğer kanser türlerine göre tedaviye yanıt şansının daha yüksek olduğunu öğrensem de içim rahat etmiyordu. Ameliyata girdim ve sol testisim alındı. Ardından patoloji raporu ve tomografi sonuçlarında lenf bezlerinde ve akciğerde şüpheli nodüller tespit edilmişti. Evre 2B veya 3A testis kanseri. Patoloji raporu: Germ Hücreli Tümör. Bu sonuçların ardından Onkoloji servisinin yolunu tuttuk. 3 kür kemoterapi(BEP) planlandı. Her şey bir şaka gibiydi adeta. Şoku hala üstümden atamamıştım. 6 Mayıs'ta ilk küre başladık. Çok zor geçti. Kemoterapinin yan etkilerinden dolayı çok zorlandım. 2. kürde akciğer toksisitesi nedeniyle Bleomisiyn adlı ilaç kesilmek zorunda kaldı. Böylece kür sayısı 4'e çıkarılmış son 2 kür EP olarak devam edecekti. Fakat 3. kür bittiğinde ben de bitmiştim. Yaklaşık 10 kilo vermiştim. Bir şey yiyip içemez hale gelmiştim. Doktorum kemoterapiye hassas bir vücudum olduğunu söylüyordu. Ama 4. kürü kaldıracak gücüm de kalmamıştı. Doktorum da bu durumuma istinaden 4. küre başlamadan bir değerlendirme yapmaya karar verdi. Tomografiler çekildi kan tahlillerine bakıldı. Her şey temizlenmişti. Tümör belirteçleri normale dönmüştü. Ama yine de 4. kür EP konusunda kararsız kalındı. Ancak artan yan etkiler nedeniyle 4. kürü almadım. Şimdi 3'er aylık kontrollerim olacak. Çok zor bir süreçti ama şimdilik her şey yolunda görünüyor. Şimdi düğünümüz Ekim'de olacak. Bu hastalık bana ne mi öğretti? Bence bu hastalığın en önemli kazancı size getirdikleri. Hastalık insana ne getirir demeyin. Bu hastalık elbette çok şeyi götürdü ama çok da getirisi olduğunu inkar edemem. 1) Etrafımdaki insanların gerçek yüzünü, 2) Aslında mutlu olmak için ne çok şey olduğunu, 3) Küçük şeylerden mutlu olmayı, 4) Her sabaha sağlıklı bir şekilde uyanmanın ne büyük bir nimet olduğunu, 5) Neye inanırsanız inanın ama inandığınız şeye el açıp dua etmenin ne kadar önemli olduğunu, 6) Sağlıklı olduğunuz her güne şükretmeniz gerektiğini öğrendim. İhtiyacınız olan şey; çok şeye sahip olmak değil, az şeyle mutlu olmaktır. Sağlıklı olduğunuz her günün kıymetini bilin. Ve en önemlisi moral. Ben kendimi hiç bir zaman hasta olarak görmedim. En önemli desteği ailemden gördüm. Çok şükür bu hastalığı atlattık. Tüm hastalara Allah'tan şifa diliyorum.
Herkese geçmiş olsun..."

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazınızı okudum benimde eşim testis kanseri 3. evre aynı sizinki gibi 4. kür kemo alıyor siz kemo bittikten sonra sonuçlarınız nasıl çıktı? kemik iliği nakline gerek kaldımı?

Murat dedi ki...

Çok geçmiş olsun.. Bende aynı tedaviyi gördüm.. Öğretmenim. Sizle iletişime geçmek isterim. İyi günler..

Çiğdem Tangil dedi ki...

Geçmiş olsun Murat Bey. Benim mail adresim aktif, isterseniz bana mail atabilirsiniz. Ya da mail grubumuza üye olabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Gecmis olsun .bn yeni yakalandim 4kure baslandi ama akciğer e gecti .kemik iligi nakli olcak

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar benimle irtibata geçmek isteyenler kyhnctk@hotmail.com adresinden ulaşabilirler. Sağlıklı günler diliyorum.

Unknown dedi ki...

Merhaba. Yorumunuzu geç gördüğüm için özür dilerim. Benim hiç bir sorunum kalmadı. Her şey normal çıktı. Şu an 3'er aylık kontrollere gidiyorum. İlk 2 kontrolüm sorunsuz geçti. Her türlü sorularınız için kyhnctk@hotmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler diliyorum

Adsız dedi ki...

ben betul gecmis olsun allah daha kotusundan saklasin. esimin benzer rahatsizligi var tetkiklerde eneksiyon cikti ama tekrar edince suheleniyorum. ins degildir bir doktor ve hastane oneriniz var midir istanbuldayiz

osman dedi ki...

Bende suanda bu hastalikla mucadele ediyorum tek testis kaldim.fakat kemoterapi icin konsey karar verecekmis cunku patoloji raporum temiz geldi.allah butun hastalara sifa versin

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar benim de kardeşim yakalandı bana yardımcı olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar benim de kardeşim yakalandı bana yardımcı olurmusunuz

Çiğdem Tangil dedi ki...

Geçmiş olsun. Gruba üye olursan ordan yazışabiliriz.

Adsız dedi ki...

Ben de yeni yakanlandim sağ testisim alındı patoloji sonucu tumor tespit etti ve kan degerim yüksek ve herhangi başka bir organım da tumor gözükmedi kemoterapi alman gerekiyor mu

osmanli ali dedi ki...

Bende ameliyat oldum. Sıçrama olmadı başka yerlere , seminom çıktı patolojide , heyet kemoterapi önerdi , bekliyorum 3 gün sonra kan tahlili gelecek ve daha üst Dr a raporlar verilecek . Sizin durumunuz nasıl oldu ?

osman dedi ki...

bendede tipkisi oldu kemoterapi almadim insalah sende almazsin

osman dedi ki...

bende ilk konseyde kemoterapi karari cikti daha sonra tekrar tetkik yaptilar gerek gormediler. nuksetme ihtimaline karsi her iki ayda kan tomografi ve rontgen tahlili yaptiriorum kafana takacak bisey yok rahat olgecmis olsun kardesm

Unknown dedi ki...

kadir bey haberlesebilirmiyiz 05464194799

Unknown dedi ki...

05464194799 sizinle surec hakkinda konusmak istiorum.

Unknown dedi ki...

kadir bey haberlesebilirmiyiz 05464194799

Adsız dedi ki...

Merhaba cok gecmis olsun.nasıl üye olacağım çiğdem hanim sorularım var kardeşim de tümör saptandı. Burda sizden okudugum kadariyla acele etmek gerek ilerleme olmafan. Kardesim ankaraya gitti geldi doktor 2 haftada bir test lerini gondwr kirmizilik olunca ozaman tehlike dwmis. Anlayamadim tam ne oldugunu. Kardesimin de gecmis oykusun
dw inmemis testis ameliyati vardi. Ankarada kime gidelim tavsiye edilecek isimler varmidir

Unknown dedi ki...

Testis kanserinde tedaviye cevap açısından yaşın önemi varmı

Unknown dedi ki...

Benim kardeşim de testis tümörü tespit edildi patoloji sonucuna gore evre 1yayilim yok ama doktorumuz kemoterapi önerdi 2kur kararsız kaldık brzda kemoterapi etkilerinden korkuyoruz ne yapılmalı sizce takip mi yoksa kemoterapi mi

Çiğdem Tangil dedi ki...

Mail grubuna üye olabilirsiniz. Benzer sorunlar yaşayan çok arkadaş var. Yardımcı olacaklardır.

osmanli ali dedi ki...

dr. önerdiyse tedbir için demiştir , kolay bir süreç değil ama geçiyor inanın . bende 2 kür gördüm aralıksız , şimdi kontrollere devam ediyorum.... Allah şifa versin şimdiden .. zerdeçalı özellikle çok kullanın ... vücuda kuvvet için dr un önerdikleride olacaktır... geçmiş olsun....

Unknown dedi ki...

Merhaba yeniyim patoloji sonucu bekliyorum gurubunuza nasıl üye olabilirim

Unknown dedi ki...

Merhaba arkadaşlar ilk defa boyle birşeyler yazıyorum. 3 ay önce sol testis te şişme fark ettim önemsemedim lakin 2 haftada aşırı büyüdü ve gece sert bi şancı girince sabahına hastaneye gittim doktor antibiyotik verdi ve aksatma ultrason çek öyle gel dedi ultrason randevum 1 ay sonra çıktı demekki önemli birşey değilmiş dedim ilaçları kullandım bitti azcik bi antibiyotik zaten 2 hafta geçti ve testisim 2 katına çıktı ultrason beklemeden mersin şehir hastanesine gittim acilen ultrason çekti önemli dedi ama tam emin olamiyorum dedi. Hastaligim adi nedir diye sordum varıkosel dedi. siz bu ilaçları kullanın 15 gün sonra tekrar bakalım ilaçlar bitti ağrı azaldı lakin sol testis 3 katına çıktı 3 hafta sonra gene sert ağrı başlayınca hastaneye gittim doktor yoktu başkasına gösterdim çok ilginç dedi tüm tahlillerin temiz ama durum baya ciddi kotu kan tahliller temiz çıkıyor ama bence bu kesin tümör dedi daha önce böyle vaka yakalamıştım dedi tekrar acil ultrason tahlil hah dedi şimdiki ultrason tam da düşündüğüm gibi dedi kitle var baya ilgilendi başka uzmanda çağırdı sol testis acilen alınması lazim dedi lakin ailemin durumdan haberi yoktu haber verdim aileme araştırdık bu konuda en iyi kim diye ben hala antibiyotik alıp iyi olacagimi sanıyordum durumun ciddiyetini bi turlu kavrayamadım çünkü kendimi çok iyi hissediyordum neyse araştırdık en iyi doktor kim diye mersin de murat bozlu diye bi doktor bulduk prof özel muayenesine gittik kısa özet geçim bu kitledir dedi ben sana tümör diyemem dedi tıpta buna kitle deriz kitlede hemen alınması incelenmesi lazim dedi mersin üniversitesi aktardı beni sol testisimi aldılar sonuç 20 gün sonra çıkar anca dediler ailem ödeme yaptı erkene aldırdı biriki gün sonra sonuç çıkacak inş temizdir kan idrar tahlillerim hala temiz evliyim bi çocuğum var 24 yaşındayım kemoterapi çıkarsa diye sperm dondurma kağıdı aldık sonuçları bekliyorum okuyan var mi bilmiyorum öyle yazmak istedim egerki okuyan varsa tek dilegim hic göz ardı etmeyin

Çiğdem Tangil dedi ki...

geçmiş olsun Abdullah Bey. Gruba üye olmak için blogda üye olun linkine mail adresinizi yazmanız yeterli.

Sedat dedi ki...

Merhaba arkadaslar ben 2013 de yakalandim kendim farkkettim hicbir belirtti yoktu doktor elle anliyamadi ultrosanda anladi snr ameliyat patolaji raporum yuzde 80 emriyonel korsinom yuzde 20 yolk sac tumoru sonra 2 kur bep dendi kabul etmedim snr fransaya gittim 2 yil boyunca her turlu tahlil yapildi fakat psikoljim bozuldu heran yayilacak diye suan 4 yila giriyorum fakat tahlil yaptiramuyorun cnk alamiyorum o tahlili biktim yani haataneye gitmekten suan tansiyonum yukseliyo inaniyorum psikolojik durum boyle 2015gorkem@gmail.com he bu arada sperm dondurtmadim olmassa cocuk olmasin dedim snr tabi bi oglum oldu cok sukur maille yazin cevap veririm